Als school nemen we voor het derde jaar deel aan een project van het Ministerie van Onderwijs voor de ontwikkeling van een diagnostische tussentijdse toets (DTT). Een team van deskundigen ontwikkelt deze toets voor de kernvakken wiskunde, Nederlands en Engels. Aan het einde van de onderbouw geeft de DTT een tussenstand omtrent de kennis en vaardigheden van een leerling. Het bijzondere van deze toets is dat het niet een beoordelende toets is, maar een toets die aangeeft waar de zwakke en sterke punten van een leerling liggen. Hiermee weten de leerling en zijn docenten waar aan gewerkt moet worden.
In ontwikkeling
De toets is nog volop in ontwikkeling. Dit jaar is het de bedoeling om de adaptieve toets te testen. Wij doen in de derde klassen havo en vwo mee met wiskunde (3V) en Nederlands (3H). Een mooie kans om te oefenen met een toets die voortborduurt op de antwoorden die gegeven worden. Als school ontvangen we groepsrapportages van de genoemde vakken en iedere leerling ontvangt een persoonlijke scorelijst. Zowel wij als school en de leerling individueel krijgen inzicht waaraan gewerkt moet worden.
Meer informatie
Meer informatie over de DTT kunt u vinden op de site: http://www.pilotdtt.nl De adaptieve toets is op maandag 13 februari afgenomen in de derde klassen vwo. Eind februari gaan de derde klassen havo de toets Nederlands maken.